A Titokból ismert tanítók könyvei sorra jelennek meg kis hazánkban is az Édesvíz Kiadó égisze alatt, a Titok Tanítóinak Könyvtára sorozatban. Eddig Joe Vitale és Bob Proctor munkáit mutattam be közülük, most John Assaraf könyve kerül terítékre. Bizonyára emlékszel még a Titokból a fekete hajú, egzotikus külsejű Assarafra, aki ebben a könyvben most elmeséli az ő sikertörténetét, illetve arról beszél hogyan érd el az anyagi függetlenséget.
Az anyagi függetlenség alatt azt értsd, hogy kiszállsz a mókuskerékből, és nem a pénzért dolgozol, hanem fordítva. Nos, gondolom téged is lelkesít a gondolat, hogy annyi pénzed legyen minden hónapban, hogy a számláidat könnyűszerrel ki tudd fizetni, jó minőségű, egészséges ételeket ehess, illetve szórakozásra, kultúrára is jusson.
Ezek nagyon is jogos kívánságok, csak éppen, ha ugyanazt és ugyanúgy teszed a dolgod az életben, akkor ugyanazt az eredményt is fogod kapni, tehát ha tényleg ki akarsz keveredni a mókuskerékből, akkor máshogy kell gondolkodnod és cselekedned, na meg másféle életvitelt kell folytatnod. Éppen ezért Assaraf és Smith könyve nem az alkalmazottakhoz és nem az alkalmazotti életről szól, mert ezúttal a vállalkozók/cégvezetők a célcsoport. Erre most mondhatod azt, hogy te nem akarsz vállalkozó lenni, hanem továbbra is alkalmazottként dolgoznál - már ha van munkád egyáltalán -, csak éppen több pénzt akarsz keresni.
Az a gond ezzel, hogyha nagyobb jövedelmet akarsz, akkor az életmódod is automatice változni fog, vagyis valószínűleg több felelősség fogja a válladat terhelni, illetve több emberrel fogsz kapcsolatba kerülni, akiknek el kell adnod magadat. Lényegében ez már a vállalkozói lét előszobája, ugyanis a vállalkozók is ugyanezt csinálják nap mint nap, csak éppen nekik nincs főnökük. Szóval, ha bármiben sikeres akarsz lenni, előbb-utóbb vállalkozóvá kell válnod.
Az Assaraf-Smith páros könyve azt mutatja meg, hogyan is legyél egyre sikeresebb, hogy később már az önálló vállalkozásodat vezethesd, ugyancsak a szerzőpáros javaslatai alapján.
A Válasz eltér a Vonzás Törvényéről szóló sorozat többi tagjától, ugyanis a könyv a spirituális és amerikai sikerkönyvek keveréke, tehát sokkal földközelibb.
A két szerző évek óta kitűnő kapcsolatban áll egymással: nemcsak üzlettársak, hanem jó barátok is egyben, annak ellenére, hogy két teljesen eltérő világot képviselnek. Mindez abból is látszik, ahogy azt a könyvet megírták: míg John Assaraf a spiritualitásról és a Vonzás Törvényéről szóló részekért, addig Murray Smith a cégvezetésről és ügyfélszerzésről szóló részekért felelős.
Ha azt hiszed, hogy a két szerző aranykanállal a szájában született, akkor tévedsz, mert mindketten kifejezetten hátrányos helyzetűnek számítottak: John Assaraf szülei arab bevándorlók voltak, akik Toronto egyik gettójában telepedtek le, a fiú pedig az utcákon bandázott, meg csavargott, egyedül a kosárlabdázás adott értelmet az életének. Végül a Re/Max ingatlantársaságnál lett üzletkötő (ez a cég hazánkban is jelen van), és ebből gazdagodott meg.
Murray Smith szintén Torontóban nőtt fel, ahol hamar kiderül róla, hogy tanulási nehézségekkel küszködik, ezért enyhén értelmileg fogyatékossá nyilvánították, amely gyakorlatilag azt jelentette, hogy nem is várnak sokat tőle ezek után. Eleinte valóban nem túl felemelő munkákat végzett, aztán egy telefontársaságnál kötött ki, ahol rájött, hogy a főnökei sem sokkal okosabbak nála. Ő tehát innét nőtte ki magát, de több cégnek is segített kimászni a kátyúból.
Mindkét szerző részletesebben is mesél az életéről és sikereiről a róluk szóló részek elején, ami azért fontos, mert a sikert elsősorban az életrajzokból tanulhatod meg a leginkább, miután ezek lényegében minták, vagy éppen referenciák.
A Válasz némileg más szemszögből közelíti meg a Vonzás Törvényét, mint a korábbi könyvek. Assaraf ugyanis konkrétan bizonyítékokat mutat a pszichológia segítségével a törvény működésére. Ezt úgy értsd, hogy a könyv megmutatja, hogy hogyan keletkeznek és válnak valóra a kívánságok az agyban, illetve melyik agyi terület felel a bevésődésekért, megerősítésekért. A Válasz ugyanakkor bemutatja röviden az agynak a működését, továbbá a különbséget a tudatos és a tudattalan gondolkodás között. Mindezt nagyon fontos megértened.
Ezek a pszichológiai ismeretek a legnehezebb értelmezhető részei a könyvnek, tehát érdemes többször is nekifutnod, hogy tényleg lejöjjön.
Egyébként José Silva is hasonlókat ír az Agykontroll című könyvében, és John Assaraf módszere is hasonló az Agykontrollos programozáshoz, de persze Assaraf egy szóval sem említi a könyvben a Silva-módszert.
A Válasz azonban nem mondja azt, hogy menj le alfába, meg meditálj, mert nem ez a fontos! A lényeg az, hogy a gondolataidnak frekvenciája van, ami hol magas, hol pedig alacsony rezgésszámú, attól függően, hogy az pozitív, vagy negatív irányú. Azt is fontos megérteni, hogy minden cselekvést egy gondolat előz meg, még ha ez öntudatlan is.
Assaraf éppen ezért azt mondja, hogy ne csak gondolkozz, hanem ha késztetést érzel valamire, akkor vágj bele!
Ha esetleg nincsenek konkrét céljaid, akkor se keseredj el, mert a könyvben találsz feladatokat, amelyek az önismeretedet erősítik, ami elengedhetetlen a célkitűzéshez. Ha válaszolsz Assaraf kérdéseire, akkor egyre tisztábban fogsz látni, szóval érdemes időt szánnod a kérdésekre.
Ha már van célod, illetve már cégvezető vagy/egyéni vállalkozásod van, és szeretnél előbbre jutni, akkor némileg könnyebb helyzetben vagy, mert legalább tudod hová tartasz. Ebben az esetben valószínűleg a könyv második fele lesz fontosabb a számodra - azaz a Murray Smith által írottak -, de Assaraf is ad tanácsokat a vállalkozóknak a spirituális és pszichológiai szövegek mellett.
A Murray Smith által írott rész viszont abszolút nem foglalkozik spiritualitással, kizárólag gyakorlati tanácsokat ad, például bevételi terv készítése, az ideális ügyfél meghatározása és megtalálása, egyedi értékesítési ajánlat készítése, amely érzelmeket ébreszt a leendő vevőkben/üzlettársakban. Mindezt több esettanulmány kíséri, hogy az elmondottak még érthetőbbek legyenek.
A könyv végén található függelék további segítséget nyújt az értékesítéshez és a marketinghez.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése